Wednesday 18 September 2013

UPT masih positif selepas keguguran..

Hai yall..

Selalunya bila upt test positif..kita akan happy giler..

Tapi selepas keguguran..melihat upt y masih positif adalah sesuatu yang amat memeritkan..

1)Sebab ai nk TTC lagi
selagi hcg masih ada dalam body..selagi tu la ai xkan berovulasi
.kalau xde telur..cemane nak TTC??
2)Dejavu..teringat masa 3 minggu penamtian kenapa upt masih -ve sedangkan period dah miss kan..Siap berteori maybe hormon imbalance kottt.Alih alih upt +ve !

Jadi sekarang ai  am monitoring my hcg level.

Sepatutnya kalau misscarriage..hcg tu akan pudar..pudar.dan semakin pudar..


Line no 1. (Paling atas):Hasil upt semasa malam ai misscarriage

Line no 2& 3: Line selepas seminggu misscarriage.(Boleh nampak line semakin pudar)
Line no 4: Line diambil harini..Aikkkk kenapa stronger ????

Ai pergi buat ultrasound dan Doc sahkan Rahim O..Doc suruh tunggu period datang orr kalau period xdatang datang lagi 3 minggu..datanf buat ultrasound lagi sekali..

Hmmmm.

Ada x kawan kawan ada pengalaman macam ni?Berapa lama nak tunggu hcg hilang from body?




13 comments:

  1. Jaga diri ayeen. Dija doakan cepat2 dapat baby ye♥

    ReplyDelete
  2. Dia ada buat ultrasound dari bawah tak?

    ReplyDelete
  3. Hi dear.. saya pun pengalamn mcm u jugk.. lepas tumpah darah selang 3 hari cek upt.. makin pudar.. lepas seminggu cek strong pulak line nye.. tpi blum buat ultrasound

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah betulll,nanti pergi ultrasound ye puan.sama la cam saya.tengok tengok kosong je rahim

      Delete
  4. Hai.. Sy pon jd cmtu.. Almost two months upt after ggur still positif. So kiranya awk aritu doktor ckp ape?

    ReplyDelete
  5. Hai.. Sy pon mcm tu.. After two months gugur, upt still positif. So awk doktor ckp ape ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sory nk tnya. .Sis period dah ke masa upt positif ? Sy baru 2mggu kegguran.. Upt positif lg.. Msa gugur ada buat proses D&C

      Delete
  6. Kes saya pulak, scan atas bawah doc cakap kosong.masalahnya dah 2 minggu ulang hospital upt still +ve dan bacaan darah masih tinggi

    ReplyDelete
  7. Hai sis...saya pun mcm tu juga,baru keguguran 2 minggu..follow up ke clinic balik chck masih positive,then doctor sarankan dtg lagi selepas 2 minggu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai, boleh tahu apa perkembangan sis selepas 2 minggu tu? Saya pun mengalami hal yang sama. 12/9 doktor sahkan complete miscarriage. Tapi sampai harini 25/9 masih keluar darah sikit² & upt positif.

      Delete
  8. saya pun sama ..baru keguguran 10/5/2021 tapi hari niy cek double line tapi pudar ...saya jadi pelik ..rasa preganant sakit2 to still ade lagi ...

    ReplyDelete
  9. 14/7/2021 saya ambil ubt kegugurn..saya mkn ubt tu tarikh yg sama...15 tu saya sakit mcm nk bersalin...16 saya keluar warna coklat..17 saya keluar darah sama ketulan kecik.18 saya keluar darah jgk..19 tiada keluar darah...msuk hri ni pun xda keluar darah...sya cek upt masih still dualine....boleh terangkn pda saya..adakah saya sudah keguguran

    ReplyDelete